Alt det andet

Min mad-uge i billeder

Jeg bliver tit spurgt om, hvad jeg får at spise til morgenmad (aka dagens første måltid – du kan læse om hvorfor jeg kalder det sådan her).
Om hvordan jeg kan nå at lave morgenmad og hvordan jeg varierer min morgenmad.

Disse spørgsmål er en af grundene til at jeg laver disse Min mad-uge i billeder indlæg. Jeg gør det for at vise at det hverken er svært eller besværligt at spise KETO (eller LCHF). Men også for at gøre lidt op med forestillingen om, hvad de forskellige måltider skal indeholde.

Dagens første måltid behøver ikke at være blødt og flydende. Faktisk er det en rigtig dårlig idé, når du spiser KETO. Læs om hvorfor her.
I dag har jeg for eksempel fået entrecote, dampet broccoli og brunet smør til dagens første måltid.
Whats not to like? Godt kød, grønt og fedt fra dagens start! 🖤

Det tog 4-5 minutter at lave og et par minutter at forberede.
Det vil sige at jeg på under 10 minutter fik jeg et sundt og gedigent måltid!
Alle ingredienserne var ting jeg havde i køleskabet allerede. Jeg har gjort det til en vane at have lidt forskellige ting – netop så det er nemt og hurtigt. Jeg kunne have gjort det endnu nemmere og have stegt entrecoten i går, men jeg vil helst have en varm bøf *G*

Mange af mine billeder i denne type indlæg er netop billeder af dagens første måltid.
Og typisk er det måltider der ikke tager mere end 10-15 minutter at lave. Ligesom det ofte er ting der kan passe sig selv mens jeg gør klar til at komme af sted eller forbereder en anden del af måltidet.

Du kan gøre det endnu nemmere for dig selv ved f.eks. at lave en lidt større portion aftensmad og så have hurtig og nem mad til dagens første måltid.

Og nu til min mad-uge i billeder!
Små buttede pandekager med lakridsnøddesmør og hindbærskum – avokado – rød peber – spejlæg – brie – te med kokosolie

Dette er en af de måder hvorpå jeg gør dagens første måltid lidt anderledes og ekstra lækkert ind i mellem. Det vil typisk være i en weekend, hvor jeg har lidt mere tid end normalt.

Varianter af dagens første måltid

Her et par eksempler på mine dagens første måltider i løbet af den sidste uge. Jeg kører meget det samme i perioder, men bruger tit hvad jeg har i køleskabet og på den måde er der ofte lidt variation allaigevel.

Stuvet spidskål med lidt rucola – wokret – kyllinge delle – rest af en grøn salat med Flowersprouts – hokkaido fritter – medister og 2 slags dressing

To typiske spis hvad jeg har i køleskabet tallerkener. De er ikke kønne og de er måske endda mærkelig, men den mætter og jeg minimerer madspild!

Vaffel af kylling – rødkål – dressing – spejlæg – rucola – rød peber – brie

Også et af ugens dagens første måltider

Vafler af kylling med rest af grøn salat – salsa og hhv. avokado og rødløg og bacontern
Oopsie – leverpostej – agurk

Min elskede leverpostej mad *G*
Spist som mellemmåltid

Tabouleh med medister og kyllinge delle – Tabouleh med en wok rest

Lyn hurtige og nemme aftensmåltider, men kunne lige så godt være indtaget til dagens første måltid

Søde wraps – avokado – rød peber – brie – spejlæg og te med kokosolie

Endnu en variation af dagens første måltid. Her med et par søde wraps med Nødtella og peanutbutter til at supplere og variere måltidet med.

Kyllinge deller – dampet broccoli – baconmayo

Et hurtigt måltid mens dagens træningssession gennemgås *G*

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *