KETO ERFA,  Mit KETO forløb

Serietid

Mit KETO-forløb – uge 5

I sidste uge – min fjerde uge med KETO – kunne I måske tyde en smule skuffelse – jeg havde set frem til den her uendelige energi som jeg har læst om, men den kom bare ikke. Og det var desværre endnu værre i denne her uge.

Min femte uge på KETO var præget af helt enorm dårlig søvn og jeg var – næsten – lige så træt som i de første par uger.

Jeg havde dog ikke som sådan KETO Flu symptomer som i de første uger og derfor tilskriver jeg mere den dårlige søvn og manglende energi at vi havde store ændringer på jobbet i den periode.

Jeg har haft en meget let og urolig søvn. Jeg kan på min søvn app se at jeg er vågen flere gange i løbet af natten på trods af at jeg holder mine stå op- og gå i seng tider.
Det er enormt udmattende ikke at få en ordentlig nats søvn og man går rundt i en zombie-agtig tilstand hele tiden. Det er ikke rart!

Jeg har ikke noteret noget om mit humør i denne uge, men jeg husker det bestemt ikke som værende godt eller overskudsagtigt – som nævnt var der store ændringer undervejs på jobbet og det påvirkede i den grad både mit humør og søvn – set i klogskabens bakspejl.

Meget modsat det jeg oplever lige nu – i min uge 18ende uge på KETO – blev min måde at spise på ikke påvirket i den uge.
I min nuværende uge (18) er jeg presset på den private front og det manifesterer sig meget tydeligt med flere is og mere brødlignende ting. Men når jeg kigger gennem uge 5´s log af mad kan jeg – nærmest se den modsatte tendens. Jeg spiser god og rigtig mad til hvert måltid – kød-fedt-grønt.

Jeg spiste stadig uden at skele til kalorier og mængde fedt – men overholdt selvfølgelig de 20-30 g kulhydrat. Faktisk ofte til den lave side med et gennemsnit på 21 g kulhydrater dagligt.

Jeg spiste stadig mellemmåltider, men det er stadig i begrænset omfang.

Jeg kan se at jeg i halvdelen af ugen kun har logget 2 daglige måltider – morgen og aftensmad.
Om dette er en konsekvens af at jeg i starten af ugen har spist flere kalorier hver dag end appen siger jeg skal – eller om det er en konsekvens af at min krop bliver bedre og bedre til at bruge fedt som sin primære forbrænding vil jeg ikke gisne om på dette tidspunkt. Men blot konstatere at jeg skærer ned i antal af måltider dagligt.

Jeg har i de sidste 5 uger forsøgt at beskrive min uge på KETO, så andre der lige er startet op kan læse med og se at vi er i samme båd. Men også for at vise at ikke alle forløb er ens.

Jeg forsøger at komme lidt omkring både den fysiske og mentale tilstand udover at jeg forsøger at give et billede af, hvad der madmæssigt har præget ugen.

Men er der andet I gerne vil vide? Såfremt der er det – skriv en kommentar til indlægget, så vil jeg forsøge at tage jeres spørgsmål med i næste uges indlæg.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *